تبلیغات در صنعت فیلم و سینما؛ نگاهی به پشت صحنه جذب مخاطب
وقتی پای فیلم و سینما وسط باشد، چیزی که فقط به چشم نمیآید، تبلیغاتی است که پشتپرده برای جذب مخاطب انجام میشود. از تیزرهای حرفهای گرفته تا طراحی پوستر، همه چیز حسابشده است. اما یکی از ابزارهای کمتر دیدهشده، اما بسیار مؤثر در این مسیر، سیستمهای اطلاعرسانی مستقیم مثل پنل پیامکی هستند.
قبل از اکران: ایجاد هیجان
در مرحله پیشتولید و پیش از اکران، سازندگان فیلم سعی میکنند شور و شوق اولیه را در دل مخاطب ایجاد کنند. مثلاً با ارسال پیامهایی مثل:
- بهزودی بزرگترین فیلم سال در سینماهای کشور!
استفاده از سامانههای پیامکی در این مرحله به شدت کاربردی است. چون در کمترین زمان، بدون فیلتر و با نرخ دیدهشدن بالا، پیام به مخاطب میرسد. خیلی از تهیهکنندهها حتی برای مخاطبین خاص یا منتقدان، پیام اختصاصی میفرستند و آنها را به اکران خصوصی دعوت میکنند.
در زمان اکران: یادآوری، اطلاعرسانی، هدایت
زمانی که فیلم روی پرده است، رقابت اصلی شروع میشود. در این مرحله، هوشمندانهترین کار، حفظ ارتباط با مخاطبی است که قبلاً علاقه نشان داده. فرض کنید فردی از طریق سایت بلیت تهیه کرده یا در جشنوارهای ثبتنام کرده. با داشتن شمارهاش، میشود بهراحتی اطلاع داد که:
- نمایش جدید فیلم X در سینما فرهنگ، ساعت ۹ شب. فقط ۲۵ صندلی باقیست!
این نوع ارتباط، سریع، ساده و هدفمند است؛ چیزی که فقط با پنل پیامکی ممکن میشود.
بعد از اکران: نظرسنجی، ارتباط ماندگار
خیلی از فیلمسازها دوست دارند بدانند که آیا فیلمشان واقعاً تأثیرگذار بوده یا نه. ارسال پیامک با یک لینک نظرسنجی کوتاه، هم بازخورد سریع میدهد، هم حس توجه به مخاطب را منتقل میکند:
- نظر شما درباره فیلم روزهای خاکستری برامون خیلی مهمه. شرکت در نظرسنجی فقط ۳۰ ثانیه!
جالب است بدانید برخی شرکتهای پخش حتی با استفاده از سیستم پیامکی هوشمند، مخاطبین وفادار خود را طبقهبندی کرده و برای فیلمهای بعدی، زودتر از بقیه اطلاعرسانی میکنند.
تبلیغات محلی برای سینماها
فراتر از فیلمها، خود سینماها هم میتوانند از پنل پیامکی استفاده کنند. مثلاً اگر یک سینما در شهر کوچکی است، بهراحتی میتواند برای مخاطبین همان منطقه اطلاعرسانی کند:
- اکران اختصاصی انیمیشن جدید دیزنی، فقط جمعه این هفته در سینما گلستان نوشهر!
تبلیغات محلی، بهویژه برای سینماهای مستقل یا شهری، از طریق پیامک، دقیقترین روش برای پر کردن صندلیهاست.
در ادامه مطالب زیر را نیز پیشنهاد می کنیم :
تبلیغات دستگاه کارتخوان (POS) برای جذب مشتری
ایده های تبلیغاتی مشاوره تغذیه و رژیم درمانی با استفاده از پیامک
تبلیغات دوربین مداربسته و بهترین روش های آن
چگونه برای کلینیک دامپزشکی خود تبلیغ کنیم؟
تبلیغ برای نمایشگاه ماشین [راهنمای جامع]
جمعبندی
تبلیغات سینمایی فقط روی پرده اتفاق نمیافتد. بخشی از موفقیت یک فیلم، به قدرت تیم تبلیغاتی آن در استفاده از ابزارهای روز بستگی دارد. پنل پیامکی یکی از آن ابزارهاییست که شاید در نگاه اول به چشم نیاید، اما وقتی درست استفاده شود، میتواند بینندههای زیادی را به سمت سالن سینما بکشاند.
در دنیای پرسرعت امروز، اگر تبلیغات در لحظه به مخاطب نرسد، شاید اصلاً به او نرسد!
( این مطلب رپورتاژ بوده و سایت سینما دوست در تالیف و تنظیم آن نقشی نداشته است و تایید کننده آن نمی باشد . )