دانلود مستقیم قسمت هشتم هم گناه
لینک مستقیم دانلود رایگان هم گناه فصل دوم - قسمت هشتم با کیفیت 1080 ، 720 و 480
دانلود سریال هم گناه فصل 2 - قسمت 8 تا به کارگردانی مصطفی کیایی با لینک مستقیم
نام سریال : هم گناه فصل دوم | موضوع سریال هم گناه :خانوادگی و اجتماعی | زمان انتشار سریال هم گناه : 1399
اسامی کامل بازیگران سریال هم گناه به همراه نقش
پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، محسن کیایی، حبیب رضایی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، مهدی پاکدل، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، پدرام شریفی، روشنک گرامی، احسان کرمی، حسین امیدی، سوگل خلیق و مارال بنی آدم، علی باقری، فروغ قجابگلو، شیرین اسماعیلی، فرانک کلانتر، محمد اعلایی، محمدرسول صفری، محمد موحدنیا و آی تک جاویدنژاد و ...
کارگردان سریال هم گناه : مصطفی کیایی | تهیه کننده سریال هم گناه : مصطفی کیایی | نویسنده سریال هم گناه : محسن کیایی به همراه علی کوچکی
دیگر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از:
سینما دوست : هم گناه به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید می شود. هم گناه دومین تجربه مصطفی کیایی برای حضور در شبکه نمایش خانگی می باشد.همچنین فیلمنامه «هم گناه» توسط محسن کیایی و علی کوچکی به نگارش درآمده و فیلیمو سرمایه گذاری آن را برعهده دارد.مصطفی کیایی کارگردانی و نویسندگی فیلم هایی چون مطرب، چهارراه استانبول، بارکد،عصر یخبندان، خط ویژه و … را در کارنامه هنری اش دارد و تابحال موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای خط ویژه و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه برای ضد گلوله را از آن خود کرده است. این سریال ترکیب جدیدی از بازیگران سینما و تلویزیون را به شبکه نمایش خانگی خواهد آورد. در "هم گناه" پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی،هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی به ایفای نقش می پردازند. ماجرا در خصوص خانواده ای قدیمی در تهران به نام صبوری است که سالهاست در کار پرورش گل های تزئینی و گل های مختلف هستند، خانواده آن ها از سه برادر و یک خواهر تشکیل شده است. همه خانواده در شرکت کار می کنند و شغل موروثی خود را پی می گیرند، به جز پسر دوم فریبرز که در حال حاضر 78 سال سن دارد و افسر اداره آگاهی است. فریبرز در جوانی تصمیم می گیرد که پلیس شود و برای گذراندن دوره آموزشی به شهرستانی می رود و ...
لینک های دانلود رایگان سریال قسمت هشتم
|
درحاشیه قسمت دوم تا آخر سریال هم گناه
«همگناه» با بازی بازیگران مهمی چون پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی و حبیب رضایی با روایت داستانی پر رمز و راز از خانواده بزرگ صبوری، در بهمن سال ۹۸ به سرمایهگذاری دو سرویس ویاودی فیلیمو و نماوا وارد شبکه نمایش خانگی و پخش آنلاین در این پلتفرمها شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. هماکنون و با گذشت ۱۳قسمت از این سریال، توجه شبکههای تلویزیونی بینالمللی نیز به «همگناه» جلب شده و در مهمترین این اتفاقها شبکه کورد ست میزبان پخش این سریال خواهد بود. این صادرات فرهنگی درحالی اتفاق میافتد که پس از سریال «شهرزاد»، «همگناه» دومین سریال ایرانی با کیفیت جهانی است که به سرمایهگذاری پلتفرمهای ویاودی قابلیت رقابت با تولیدات خارجی و پخش در شبکههای بینالمللی را پیدا کرده است.
شبکه کوردست که از سال ۲۰۰۰ میلادی در کردستان عراق فعالیت خود را آغاز کرده است، هزاران بیننده کردزبان از سراسر جهان دارد و حالا محصولی به سرمایهگذاری فیلیمو و نماوا را برای بینندگانش به نمایش میگذارد.
شبکه نمایش خانگی و آثار توانستند در ایام قرنطینه کرونایی جور بسیاری دیگر از مدیومها که تعطیل بودند و یا ضعیف عمل میکردند را به دوش بکشد، البته نباید فراموش کنیم که این اتفاق و قرنطینه خانگی باعث شد تا رقابت بسیار زیادی بین مدیومهای مختلف پخش ایجاد شود که طبیعتا به افزایش کیفیت برای جذب مخاطب بیشتر ختم شد.
کارگردان فیلم «چهارراه استانبول» درباره دلایل موفقیت سریال «هم گناه» اظهار کرد: طبیعتا هر موفقیتی عوامل متفاوتی را پشت خود میبیند، اما همچون آثار قبلی تاکیدم در این سریال هم بر قصه بود، قصه و فیلمنامه مهمترین دلیل برای جذب و دنبال کردن مخاطب نسبت به یک سریال است. قصه گویی حرف اول و آخر در موفقیت یک اثر را میزند، البته قصه پایه اثر است، کارگردانی، چیدمان درست بازیگران و عوامل پشت صحنه دلایل دیگری هستند که میتوان برای موفقیت اثر در نظر گرفت.
نشست رسانهای سریال «هم گناه» امروز یکشنبه ۱۱ خرداد با حضور عوامل و هنرمندان این سریال در پردیس تئاتر باغ کتاب تهران برگزار شد.
مصطفی کیایی در ابتدای این نشست در پاسخ به سوالی درباره منطق فصلبندی این سریال و پایان یک باره داستان در فصل اول بیان کرد: از ابتدا هم در ۱۲ قسمت اول، سریال تا همین مقطع بود و بعد گذر زمانی داریم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم سریال در دو فصل ارائه شود.
وی اضافه کرد: صحبتی هم که با پلتفرمها داشتیم بر این اساس بود که بین فصلهای اول و دوم سریال فاصله چندماهه داشته باشیم اما به دلیل کرونا و نیاز مردم به تماشای محصولات نمایشی، تصمیم گرفتیم با حداقل زمان فصل دو را منتشر کنیم. با این حال روند قصه تا سه ماه در فصل دوم جلو میرود و علت این اتفاق گذر زمان است. اگر بلافاصله بود و بدون فصلبندی این جهش زمانی را داشتیم چندان مناسب نبود.
همه قصهها در فصل اول به سرانجام رسید
محسن کیایی بازیگر و از نویسندگان سریال نیز در واکنش به این سوال گفت: من هم از برخی دیگر شنیدهام که میگویند، «کار ناگهان تمام شد»! من این مسئله را متوجه نمیشوم، اگر قصهها را دنبال کرده باشید همه قصهها را به سرانجام رساندیم و تصمیم گرفتیم سه ماه زمان قصه را برای فصل بعد به جلو ببریم. در قسمتهای آخر فصل یک میبینیم آرمان جواب مثبت از زیبا میگیرد، کاراکتر هدیه در خانهاش مستقر میشود و به ثبات میرسد و هر یک از شخصیتها به ثبات نسبی میرسند. طرح این سریال برای ۵۰ قسمت پیشبینی شده بود، اما بنا شد ۲۴ قسمت شود و برای همین یک پرش سه ماهه در قصه داریم. از ابتدا هم تصمیم بود دو تا ۱۲ قسمت باشد.
محسن کیایی در ادامه درباره خانواده در این سریال و پرداخت به این موضوع گفت: خانواده برای ما خیلی اهمیت دارد ما قرار نیست موضوع را حل کنیم. تلاش ما بر این بود که واقعیت را نمایش دهیم. این تضاد و تفاوت بین نسلها را نمایش دهیم. قدیم هر ده سال تغییر در نسلها داشتیم اما امروزه هر دو یا سه سال این تغییرات وجود دارد. نه خواستیم در نشان دادن این شرایط افراط و تفریط کنیم.
وی ادامه داد: خانواده جایگاه بسیار مهمی دارد و تلاش داریم بگوییم خانواده چطور میتواند کنار هم باشد نشان دهیم شکل آدمها و نوع تصمیمگیریها فرق کرده است، هم تلاش کردیم نقد کنیم و هم مشکلات را نشان دهیم.
مصطفی کیایی نیز گفت: خانواده صبوری در داستان نماد امروز جامعه است، کسی مثل فرید میخواهد آن را اداره کند. فریبرز میخواهد آن را هدایت کند، آرمان اما سرکش است و دیگر شخصیتها هر یک نمایندهای از جامعه هستند. این روابط و مسایل در جامعه وجود دارد.
پرستویی: فکر میکردم نمایش خانگی فقط شانه تخممرغیها است
پرستویی در ادامه درباره پذیرفتن حضور در هم گناه تصریح کرد: من همیشه گاردی با شبکه خانگی داشتم. من سال ۸۸ با تلویزیون خداحافظی کردم (منظور حوادث سیاسی آن سال نیست) اما بالاخره سریالهایی مثل «زیر تیغ»، «آشپزباشی» «امام علی (ع)» و… را در تلویزیون بازی کرده بودم.
مصطفی کیایی: در زمانی که تلویزیون بد عمل میکند، این فرصت را پلتفرمها کسب میکنند تا بیشتر دیده شوند. ما سالها میگفتیم صداوسیما بی رقیب است اما این فضایی که بهوجود آمده، باعث شده است وضعیت پلتفرمها بهتر باشد وی ادامه داد: من همیشه خود را تقسیم کردهام که تئاتر یا سینما کار کنم و هیچ گاه نگفتم هنرپیشه سینمایی هستم. پیش از این درباره سریالهای نمایش خانگی فکر میکردم کارهای شانه تخممرغی است و اگر سوپر میروید یک محصول نمایش خانگی هم میخرید اما این تابو را «شهرزاد» در همان فصل اول شکست و دیدیم اگر نمیتوان در تلویزیون بازی کرد میتوان این مدلی به خانههای مردم رفت.
پرستویی ادامه داد: همه آدمهای که در سرزمین ما زندگی میکنند همه سینمارو نیستند. تجربه «مطرب» که باعث شد با آقای کیایی آشنا شوم کار بسیار خوبی بود، مخصوصاً که دوران بدی داشتم. آن زمان صحبتهایی شد و بعد از اتمامش گفتند میخواهند کاری در نمایش خانگی هم داشته باشد، من ابتدا گارد داشتم ولی با توجه به همکاریای که داشتم پذیرفتم.
وی افزود: من ده قسمت از سریال را در یک وعده خواندم و هر از گاهی تماس میگرفتم و نظر هم میدادم. حتی در این مدت من اصرار میکردم که هر کاری دارد آن را کنار بگذارد و این سریال را بسازد. هر قسمت این سریال میتواند یک تجربه سینمایی باشد، پلانها و دکوپاژ کاملاً سینمایی است. این احترام به مخاطب است که نخواهیم آب ببندیم.
وی اضافه کرد: این سریال قصههایی دارد که نشان میدهد همه ما هم گناهیم و یک جاهایی گناهکار هستیم. حس کردم در این سریال این مسایل باز میشود و من حس کردم حتماً باید در این سریال باشم و جزو شرح وظایفم است که اگر بخواهم سریال بازی کنم، این همان است.
صداوسیما دیگر بیرقیب نیست
مصطفی کیایی در ادامه درباره اینکه فضای کرونا چقدر به افزایش مخاطب سریال کمک کرد، اظهار کرد: در زمانی که تلویزیون بد عمل میکند، این فرصت را پلتفرمها کسب میکنند تا بیشتر دیده شوند. ما سالها میگفتیم صداوسیما بی رقیب است اما این فضایی که بهوجود آمده، باعث شده است وضعیت پلتفرمها بهتر باشد.
این کارگردان ادامه داد: فرزند خود من در خانه انیمیشنها را از این پلتفرمها میبیند. قطعاً قصه هم در درگیری مخاطب موثر است، که من همیشه در سینمای خود آن را در پیش گرفتهام و سعی کردهام قصه بگویم، چون حرف اول و آخر را قصه میزند. حضور بازیگران نیز موثر است.
پرستویی: تا امروز با پول کثیف کار نکردهام
پرستویی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره اینکه چقدر منبع دستمزدی که دریافت میکند برایش مهم است، گفت: تا حالا با پول کثیف کار نکردم این کار برای ما قداست دارد که تهیهکننده کیست و قبل از اینکه پول کثیف بحث برانگیز باشد، برای من مهم بوده تهیهکننده و کارگردان چه کسانی هستند.
وی افزود: دو کاری هم که با این گروه انجام دادیم با آقای کیایی بود که پولش شریف بود و خودش شرافت کاری داشت. از خود مایه گذاشته است. اما تهیه کنندگانی داریم که این نام را یدک میکشند و کارت تهیه کنندگی دارند که فقط این اسم را یدک میکشند.
حبیب رضایی: ما در انجمن بازیگران سینما حدود ۴۶۰ بازیگر عضو داریم، ولی این تعداد بازیگر نداریم. بیش از صد آموزشگاه سینمایی داریم اما لزوماً اینها نمیتوانند بازیگر تربیت کنند. آموزش بازیگری یک غلط مصطلح است ما پرورش بازیگری را داریم پرستویی گفت: مردم خیلی جاها ما را مورد تهاجم قرار میدهند اما همه میدانند امروزه چیزی پنهان نمیماند. مردم هم موردتوجه قرار میدهند که این پولها از کجا میآید و هیچگاه به این سمت و سو نخواهم رفت.
از هر هزار نفر یک نفر بازیگر خلاق میشود
حبیب رضایی در ادامه درباره امکان ورود جوانان به عرصه بازیگری توضیح داد: در عرصه هنر رعایت جوانی یا تناسب سن، هیچ الزامی نیست. هنر یک امر خلاقه است و بین هزار تا هر ده هزار نفر، یک نفر به یک بازیگر خلاق تبدیل شود. ما در انجمن بازیگران سینما حدود ۴۶۰ بازیگر عضو داریم، ولی این تعداد بازیگر نداریم. بیش از صد آموزشگاه سینمایی داریم اما لزوماً اینها نمیتوانند بازیگر تربیت کنند. آموزش بازیگری یک غلط مصطلح است ما پرورش بازیگری را داریم.
مصطفی کیایی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره عشق مثلثی در سریال گفت: ما در سریال عشق مثلثی نداریم.
وی درباره قصههای زیاد شخصیتهای سریال عنوان کرد: این یک مزیت است و تیم نویسندگان تلاش کرد که هر کاراکتری قصه خاص خود را داشته باشد و قصهها در جایی به هم گره میخورند.
کیایی در ادامه درباره اینکه چرا شخصیتها نمادی از جامعه هستند، گفت: آدمهای که در این خانواده وجود دارند تلاش شد مابهازای بیرونی داشته باشد و نباید معادل سازی شود که این خانوادهها نماد جامعه ایرانی هستند.
علی کوچکی دیگر نویسنده سریال بیان کرد: طرح این سریال برای ده سال پیش است و امیدوارم فصل بعدی هم بازخورد خوبی داشته باشد.
سوگل خلیق دیگر بازیگر سریال بیان کرد: این کار یکی از بهترین اتفاقها برای من بود. ما همه از تئاتر شروع کردیم من جزو یکی از کمتجربهترها هستم هنوز هم بعد از ده سال اولویتم تئاتر است.
افسانه چهره آزاد نیز در سخنانی بیان کرد: من خیلی از نقش نسرین ذوق کردم. بازیگری اعتماد به نفسی نیاز دارد که جوانان باید ابتدا آن را در خود پرورش دهند. امیدوارم هم گناه دو هم ساخته شود.
محسن کیایی درباره واقعیت شخصیت ترنس گفت: من این اتفاق را شاهد بودم که شخصیتی همینطور ازدواج کرده بود و بعداً به مشکل برخورد. ایران جزو کشورهایی است که اجازه عمل را میدهد از نظر قانونی مشکلی نیست اما از طرف خانواده پذیرش وجود ندارد.
پرستویی در این نشست در پاسخ به چگونگی بازی فرزندش در این سریال گفت: روزی در پیش تولید هم گناه عکسی از ما دو نفر من و فرزندم گرفته شد و پیشنهاد خود آقای کیایی این بود که از آنجایی که در سریال فلاش بک وجود دارد فرزندم بهروز پرستویی در این نقش بازی کند. او پیش از این سکانس خیلی کوتاهی در آژانس شیشهای حضور داشت و خیلی کوتاه در سه قسمت از «پهلوان نمیمیرند» هم به اجبار بازی کرد. نمیدانم در آینده ادامه میدهد یا نه اما خیلی دغدغهاش نبود و من هم راغب نبودم.
مصطفی کیایی در پایان این نشست عنوان کرد: سالهاست برای سریال پیشنهاد میشود اما مسایلی برایم مهم بود که نپذیرفتم. هم گناه سریالی است که سرمایه و منبع آن مشخص است. یکی دو پروژه دیگر هم هست که با این مدل و از طریق وی او دیها به تولید میرسند. همه بودجههای این کار خیلی شفاف و مشخص است. بازیگران و نقشها در این سریالها زیاد بودند و خیلی به من لطف داشتند و باعث شد سریال با این حساب شکل بگیرد.
پایان ناگهانی فصل اول و وعده ادامه داستان در فصل آتی یکی از نقاط ضعف این سریال برشمرده شده است که بیننده را بدون حتی درک روابط و شناخت ساختار سریال، رها کرده است. در ادامه یادداشت کوتاه یکی از خوانندگان «جوان» در نقد سریال «همگناه» خواهد آمد. «اینکه به ناگاه در قسمت دوازدهم سریال «همگناه» و درحالی که داستان هنوز شروعی محرک هم نداشته خبر میدهند از پایان فصل اول، توهین به مخاطب نیست؟ مخاطبان برای تماشای سریالهای خانگی یا باید اشتراک فیلیمو و نماوا را بخرند یا پول دیویدی دهند و در برابر تلویزیون نیستند که هر چه نشان داد، بیخیال باشند. وقتی مخاطب هزینه میکند انتظار دارد سریالسازان هم برای داستان پردازی و شخصیت پردازی هزینه کنند. سریال «همگناه» نه داستانپردازی معلقی دارد و نه شخصیتپردازی ویژهای و پر شده از تیپهای تکراری و موقعیتهای فاقد استدلالی که همچون تیزرهای تبلیغاتی رسانه ملی روی اعصاب رژه میروند.
فصلبندی سریال در همه جای دنیا و حتی همین ایران اصول و قواعدی دارد. نمیشود که بدون پیشروی داستان یا باز کردن گرهها یا پرداخت درست شخصیت و بهصرف رهایی از انتقادات، از پایان فصل اول گفت؛ داستانی که مانند جنینی کورتاژشده شکل نمیگیرد و دکوپاژی شلخته و بیحوصله با مدعای رضایت ۹۸درصدی مخاطب جمع نمیشود! بعید است حتی پرطرفدارترین سریالهای ایرانی مثل «متهم گریخت» هم ۹۸درصد کسب رضایت کرده باشد ولی فیلیمو و نماوا که خود تولیدکننده بودند، خودشان هم آمارهای تخیلی درباره کسب رضایت ساطع میکنند ولی سازندگان «همگناه» حتی اگر سریالهای خارجی را ندیده باشند «ستایش» را که دیدهاند! «نون. خ» را که دیدهاند. در چنین سریالهایی فصل اول هم افتتاحیه درستی دارد و هم اوج و پایانبندی معقولی ولی «همگناه» به انتهای فصل اول میرسد بدون آنکه جنبشی نسبی در ذهن مخاطب پدید آورد.
پرستویی ادامه داد: دیروز به اهواز به جزیره مینو رفتیم. امروز به انستیتو پاستور رفتیم و قرار است شنبه رسانه ای و خبری شود. رفتیم تا به مناسبت هشتم خرداد تندیس شهید جهان آرا را به انستیتوپاستور تقدیم کنیم. خیلی ها نمی دانیم موزه صلح در کجای تهران است، ولی در پارک شهر تهران واقع است و جانبازان آن را مدیریت می کنند. امروز متوجه شدم انستیتو پاستور با حمایت مردم و خیرین اداره می شود. اولین کشف ویروس کرونا که از قم آمده است در آنجا بوده است. این روزها دائم در حال تقدیر و تشکر از پزشکان و پرستاران هستیم که به حق هم هست. اما اسمی از انستیتو نیامد. در حالی که آنها اولین بار کشف کردند و نتایج همه آزمایش ها آنجا مشخص می شد. با وجود امکانات در کشورهای امریکا و اروپا تعداد افراد درگیر و کشته ها بیشتر است در حالی که بچه ها در انستیتو پاستور شبانه روزی زحمت می کشند و دلم می خواهد بروید و امکاناتشان را ببینید. گاهی روی کارتن می خوابند. کسانی هستند که ۲ماه است خانواده شان را ندیده اند و همه در تلاش هستند این معضل را ریشه کن کنند.
دارنده چهار سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: نمی شود غیر از این فکر کرد که نسبت به درد مردم بی تفاوت باشی. در محافلی که هستیم یا همیشه می گویم شما اگر کارگردان درجه یک بازیگر خوبی هستی یک شرح وظایف دیگری برایت رقم می خورد. شنیده ایم که می گویند معاد در روز قیامت. از ما می پرسند شما چه کردید؟ مثلا می گوییم من تحصیل کردم و کارخانه راه انداختم و ماشین خریدم و هواپیما خریدم و بعد هم با یک سکته به خدمت شما آمدم. خداوند می گوید اینها که گفتی و اینکه به تو در دنیا خوش گذشته است برای من مهم نیست. کرده هایت را برای من بگو. خیال می کنم این کارهایی که من نوعی به عنوان کوچک ترین انجام می دهم خمس و زکات کارم است.
وی یادآور شد: الان کرونا است و سینما وبازیگری تعطیل است. من کار دیگری دارم. نمی خواهم طعنه بزنم. به کسی کاری ندارم. اما چون حرف و حدیث هایی هست واجب می شود برخی حرف ها را بزنی. آن زمان که سیل می آمد یک عده ای می گفتند فوقش خیس می شویم و دوش می گیریم و لباس عوض می کنیم. وقتی زلزله آمد گفتند نهایتا خاکی می شویم. اما کرونا شوخی ندارد. یک دشمن ناپیدایی است که نمی دانیم کجاست.
بازیگر «مطرب» ادامه داد: از ۱۱ فروردین در معیت کمیل قاسمی، پهلوان رسول خادم، حسن رحیمی، سجاد گنج زاده که پهلوان هستند شروع کرده ایم به استان های سیستان بلوچستان، قزوین، گلستان، مازندران، گیلان، زنجان و آبادان و اهواز رفته ایم و کمک های مردمی را رسانده ایم. مردمی که با عشق به ما کمک کردند نمی گویند این پول را به کجا بردید. یکسری از ما بهترون می گویند یعنی چی که ۱۰ کیلو برنج دستتان گرفته اید و می روید؟ اگر راست می گویید چراغ خاموش بروید کسی نفهمد. عده دیگری می گویند برای خودنمایی می روند. اگر اینطور باشد یکبار بس است. ما به دو دلیل این کار را می کنیم و اعلام می کنیم که ترکش های زیادی هم به سمت ما می آید و می گویند اینها دارند خودنمایی می کنند. این راهش نیست. چرا کاسه گدایی دستتان گرفته اید.
من هم می توانم در خانه ام بنشینم و از خودم مراقبت کنم