سریال بازی مرکب

بیوگرافی و زندگی و عکس های خصوصی مهدی سلطانی سروستانی

1403.02.19
Cinema Doost
0

فیلم نایس مهدی سلطانی سروستانی یکی دیگر از هنرمندان فعال در عرصه بازیگری است که مهدی سلطانی سروستانی با هنرمندی و نقش آفرینی در فیلم و سریال های گوناگون ، توانسته در زمره بازیگران برجسته قرار گیرد . مهدی سلطانی سروستانی همچنین در عرصه تئاتر و سینما و تلویزیون و اخیرا در عرصه نمایش خانگی فعالیت های چشمگیری داشته و میتوان گفت مهدی سلطانی سروستانی با نقش آفرینی های بیاد ماندنی و گیرای خود ، یکی از عناصر موفقیت و پربیننده بودن سریال های نمایش خانگی است .

 

مهدی سلطانی سروستانی

مهدی سلطانی سروستانی 

 

مهدی سلطانی سروستانی و شرح مختصری از زندگی و بیوگرافی مهدی سلطانی سروستانی همراه با تصاویر مهدی سلطانی سروستانی و آثار منخب و برگزیده مهدی سلطانی سروستانی را در عرصه تئاتر ، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی و همچنین مجموعه های نمایش خانگی را در ادامه این مطلب میتوانید مطالعه نمایید . با بخش بیوگرافی مهدی سلطانی سروستانی فیلم نایس همراه شوید .

 

 

خانواده مهدی سلطانی سروستانی و پاکدل

خانواده مهدی سلطانی سروستانی و پاکدل

 

زندگینامه بازیگر برجسته مهدی سلطانی سروستانی :

مهدی سلطانی سروستانی که از بازیگران توانمند و حرفه ای کشورمان می باشد در ۱ شهریور ۱۳۵۰ در شهر سروستان شیراز متولد شده است . پدر مهدی سلطانی سروستانی دبیر و رئیس آموزش و پرورش و مادر ایشان خانه دار هستند .
مهدی سلطانی سروستانی فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و همچنین فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه هنر است که جهت اخذ مدرک دکترای رشته تئاتر به دانشگاه آوینیون فرانسه سفر کرد .
سلطانی در ۲۹ سالگی اسفند ماه سال ۱۳۷۹ ازدواج کرد . همسر مهدی سلطانی خانه دار است . دختر مهدی سلطانی به نام روژا در روز ۲۷ آبان ۱۴۹۲ متولد شده است . 

 

عکس خردسالی مهدی سلطانی سروستانی

عکس خردسالی مهدی سلطانی سروستانی


شرح کلی حرفه بازیگری مهدی سلطانی سروستانی :

مهدی سلطانی سروستانی از سال ۱۳۷۴ فعالیت بازیگری را آغاز نمود و به سرعت در تئاتر پیشرفت کرد . پس از آن توانست در نقش های خوبی بازی کند . در سال 1389 با بازی در سریال مسیر زاینده رود توانست به شهرت برسد و پس از آن در سریال های متعدد به موفقیت رسید . مهدی سلطانی در سال 1397 در سریال پدر در نقش حاج علی تهرانی ایفای نقش نمود که با استقبال بینندگان مواجه شد . 

عکس کودکی مهدی سلطانی سروستانی

عکس کودکی مهدی سلطانی سروستانی


نقش های برجسته مهدی سلطانی سروستانی :

مهدی سلطانی در صحنه بازیگری چنان در نقش خود فرو می رود که گویی شخصیت خود واقعیش را نشان می دهد . ایفای نقش پدر مصطفی زمانی در سریال خانگی شهرزاد و همچنین نقش حاج بهزاد مصیب در سریال در مسیر زاینده رود ، نقش جمیل در سریال دیوار ، اردلان تمجید در سریال مادرانه و نقش حاج علی تهرانی در سریال پدر از نقش های به یاد ماندنی مهدی سلطانی می باشد . 

عکس نوجوانی مهدی سلطانی سروستانی

عکس نوجوانی مهدی سلطانی سروستانی


جوایز و افتخارات مهدی سلطانی سروستانی :

مهدی سلطانی موفق به دریافت جایزه در چندین جشنواره نیز گردیده است :
دریافت سوم بازیگری «چندوچون به چاه رفتن چوپان» ، سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر ۱۳۷۳ .
دریافت دوم بازیگری «افسانه»، دهمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویان کشور ۱۳۷۴ .
دریافت سوم بازیگری «آخرین قهرمانان زمین» شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر ۱۳۷۶ .
دریافت دوم بازیگری «سعادت لرزان مردمان تیره روز» نوزدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر ۱۳۷۹ .
دریافت بهترین مرد سال از طرف کانون ملی منتقدان تئاتر ایران ۱۳۷۹ .
دریافت دوم بازیگری مرد سال از طرف انجمن بازیگران خانهٔ تئاتر ایران ۱۳۸۲ .
دریافت برگزیده بازیگری مرد سال از طرف کانون ملی منتقدان تئاتر ایران ۱۳۸۲ .
دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی جشن حافظ ۱۳۹۷ .

عکس دوران دانشجویی مهدی سلطانی سروستانی

عکس دوران دانشجویی مهدی سلطانی سروستانی

 
فعالیت های خارج از بازیگری مهدی سلطانی سروستانی :

مهدی سلطانی در کنار بازیگری عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران است که تدریس هم می نماید . مهدی سلطانی به خوانندگی و موسیقی هم علاقه دارد و در اوقات فراغت به آن می پردازد .  

عکس سریال پدر مهدی سلطانی سروستانی

عکس سریال پدر مهدی سلطانی سروستانی


علاقه مندی های دیگر مهدی سلطانی سروستانی :

مهدی سلطانی به غیر از بازیگری به کار هایی از جمله تدریس و خوانندگی مشغول است . مهدی سلطانی صدای خوبی دارد که تا کنون دو قطعه اجرا نیز در دنیای مجازی به اجرا درآورده است . مهدی سلطانی بازخوانی قطعه خاطره انگیز «در این دنیا» با شعری از زنده یاد معینی کرمانشاهی را اجرا کرده است .
مهدی سلطانی در اوقات فراغت خود به نوشتن مقاله های علمی می پردازد و یا کتاب می خواند . مهدی سلطانی گاهی اوقات نیز به کار ترجمه ، دیدن فیلم و سفر می پردازد . 

 

عکس تئاتر مهدی سلطانی سروستانی

عکس تئاتر مهدی سلطانی سروستانی 


فیلم و سریال تصادفی


نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا